ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

از دست رفتن کرسی روسیه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی

1 دقیقه خوانده شده

در یک رای گیری روسیه موفق به کسب رای کافی اعضای سازمان منع تسلیحات شیمیایی (OPCW) برای حضور در شورای اجرایی بعد از ماه مه ۲۰۲۴ نشد. این تصمیم نشان از تغییرات بزرگ در ترکیب این شورا و تأثیرگذاری آن بر دسترسی روسیه به تصمیم‌گیری‌های این سازمان دارد.

از پنج کرسی اختصاص داده شده به منطقه شرق اروپا، چهار کرسی در حال حاضر در اختیار اعضای ناتوست. با اتمام مدت ماموریت مسکو تا شش ماه دیگر – همراه با آلبانی و بلغارستان -، لهستان، لیتوانی و اوکراین به این گروه پیوسته و توزیع کرسی‌ها تغییر خواهد کرد.

نقش مهم روسیه در صنعت شیمیایی

کریل لیسوگورسکی، معاون وزیر بازرگانی و صنعت روسیه، در کنفرانس سازمان OPCW اظهار داشت که روسیه دارای بزرگ‌ترین صنعت شیمیایی در منطقه است و حدود ۳۷ درصد از کل سایت‌های مشمول بازرسی این سازمان در این کشور قرار دارد.

لیسوگورسکی شواهدی “غیر قابل انکار” ارائه داد که نشان‌دهنده نقض ایالات متحده و ناتو از تعهدات خود در زمینه مواد شیمیایی سمی برای اوکراین است. او ادعا کرد که این مواد برای حملات به مناطق جدیدی که به روسیه پیوسته‌اند، استفاده شده‌اند.

روسیه به طور مکرر نگرانی‌ها و انتقادهای خود را نسبت به تسلط غرب بر سازمان OPCW ابراز کرده است. در ماه فوریه، سفیر روسیه در این سازمان گزارشی درباره حمله شیمیایی ادعایی در سال ۲۰۱۸ در سوریه را به چالش کشید و آن را مملو از تناقض‌ها و شکاف‌های واقعی توصیف کرد.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *