ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

ارتقای توان و ظرفیت نیروی دریایی ارتش در تامین امنیت شناورها


فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پیشرفت‌ها و اقدامات موثر در جهت تقویت توان اطلاعاتی، عملیاتی و راهبردی این نیرو در عرصه بین‌المللی خبر داده است. این اقدامات که با هدف ارتقاء امنیت شناورها و تضمین امنیت دریانوردی صورت گرفته، نشان از گام‌های بلند نیروی دریایی در جهت حفاظت از منافع ملی و تأمین امنیت منطقه‌ای دارد.

برگزاری رزمایش‌های مشترک؛ نماد همکاری‌های راهبردی

دریادار شهرام ایرانی اشاره‌ای به برگزاری رزمایش‌های مشترک مرکب از نیروهای ایران، روسیه و چین در چهار سال گذشته کرده و از برگزاری متفاوت و گسترده‌تر این رزمایش‌ها در سال جاری خبر داد. افزایش کشورهای شرکت‌کننده و تعداد شناورها در این رزمایش‌ها، نشان‌دهنده تعمیق همکاری‌ها و افزایش توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در عرصه بین‌المللی است.

گشت‌زنی‌های مشترک؛ تضمین‌کننده امنیت دریایی

در ادامه این رویکرد همکاری و ارتقاء توانمندی‌ها، یک گشت مشترک دریایی متشکل از نیروهای ایران، روسیه و چین، هم‌اکنون برای تأمین امنیت دریایی در شمال اقیانوس هند در حال انجام است. این اقدامات نقش بسزایی در حفاظت از شاهرگ‌های حیاتی اقتصادی و تأمین امنیت کشتیرانی دارد.

اسکورت شناورها؛ حفاظت از مسیرهای دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اعزام اسکورت‌ها و ناوشکن‌ها به دریاهای دوردست، تأکید کرد که نیروی دریایی راهبردی ارتش نقش مهمی در حفاظت از شناورها و تأمین امنیت مسیرهای دریایی ایفا می‌کند. به ویژه، ناوگروه ۹۷ نیروی دریایی ارتش که شامل ناوشکن الوند و یک یگان پشتیبانی است، در خلیج عدن و دریای سرخ در حال اسکورت شناورها و تأمین امنیت آن‌ها در برابر تهدیدات احتمالی است. این اقدامات نشان دهنده تعهد نیروی دریایی ارتش به حفظ امنیت دریانوردی و محافظت از منافع ملی در آب‌های بین‌المللی است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *