ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

احیای بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد اقتصادی: راهکارها و دستاوردهای دولت سیزدهم

تحول در احیای واحدهای اقتصادی

در دولت سیزدهم، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اعلام کرد که از آغاز دورهٔ حکومت، بیش از ۶ هزار و ۵۵۳ واحد تولیدی بافرآوری و خدمات احیا شده‌اند. این تحولات نه تنها به بازگشت این واحدها به چرخهٔ تولید، بلکه به ایجاد ۱۴۵ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم منجر شده و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، حدود ۱۸۲ هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور افزوده‌اند.

استفاده از منابع مختلف

سیدامیرحسین مدنی، نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی، با اشاره به اهمیت تأمین مالی برای این واحدها، بیان کرد که استفاده از منابع و سرمایه‌های مردمی، بورس، بانک‌ها و صندوق‌ها جزو اولویت‌های این دولت برای سرمایه‌گذاری در واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل بوده است.

تسهیلات مالی با اولویت در سیاست‌های دولت

با تصویب هیئت امنای حساب عدالت و پیشرفت، مدنی اعلام کرد که امسال بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مالی برای احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل اختصاص یافته است. این تامین مالی به کاهش نرخ بیکاری و تحریک رشد سرمایه‌گذاری در کشور کمک کرده است.

نقش احیاگران در فرایند احیا

مدنی تأکید کرد که از تعداد این واحدها، ۷۰۰ واحد با کمک احیاگران به چرخه تولید بازگشته‌اند. احیاگران نقش مهمی در احصا و عارضه‌یابی مشکلات بنگاه‌ها، تأمین مالی و حل مسائل حقوقی داشته‌اند که باعث احیا واحدهای اقتصادی شده است.

دوره‌های آموزشی برای احیاگران

برای ارتقاء دانش احیاگران، مدنی اعلام کرد که ۳۲۰۰ احیاگر از سراسر کشور شناسایی شده و ۷۰۰ نفر دوره‌های آموزشی مختلف را گذرانده‌اند. این دوره‌ها مسائل مدیریتی، تامین مالی، مولدسازی، بازگویی تجربه نگاری احیا در داخل و خارج کشور، تسهیل و رفع موانع تولید و ظرفیت‌های حاکمیتی و سیاستی در حوزه احیا را شامل می‌شوند.

با این تحولات، دولت سیزدهم در راستای احیا و توسعهٔ واحدهای اقتصادی قدم‌های مثبتی برداشته و با استفاده از تسهیلات مختلف، تلاش برای افزایش تولید و اشتغال در کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *