ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

احتمال ادامه روند تزریق گوشت وارداتی تا عید

وضعیت فعلی بازار گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با اشاره به نوسانات اخیر در قیمت گوشت، احتمال ادامه این روند تا عید را مطرح کرده و تأثیرات آن را بر تعادل بازار توضیح داده است.

دلایل افزایش قیمت

علی اصغر ملکی، در گفت‌وگو با ایسنا، افزایش ۱۰ تا ۱۵ هزار تومانی در قیمت گوشت را ناشی از کاهش عرضه و گرانی دام در شهرستان‌ها عنوان کرده است.

تأثیر مناطق دیگر بر بازار تهران

وی توضیح داده که دام تهران از استان‌های دیگر تامین می‌شود و هر تغییری در قیمت در شهرستان‌ها بر قیمت گوشت در تهران نیز تأثیرگذار است.

ضرورت تعادل در عرضه و تقاضا

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی افزوده که در چند سال گذشته، گرانی نهاده‌ها موجب از دست رفتن دام‌های مولد شده است. اما امسال با بارش مناسب در غرب کشور، دامداران توانسته‌اند دام‌های خود را نگه‌داری کنند و آنها را در بازار بهتری عرضه کنند.

افزایش قیمت‌ها

به گفته وی، قیمت شقه گوسفندی به کیلویی ۴۷۰ تا ۴۷۵ هزار تومان رسیده و قیمت آلایش گوسفندی از جمله دنبه و جگر نیز افزایش یافته است.

تدابیر تنظیم بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در پایان اظهار داشته که شرکت پشتیبانی امور دام و وزارت جهادکشاورزی با تزریق گوشت به بازار، قصد دارد بازار را تنظیم کرده و این روند تا عید ادامه پیدا کند. او معتقد است که اگر گوشت وارد بازار نشود، قیمت گوشت به میزان بیشتری افزایش می‌یافت.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *