ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اجرای دو قانون مهم مجلس در دستور کار دولت قرار گرفته است

اصلاحات در قانون انتخابات و بانک مرکزی به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شد

رئیس جمهور ایران، سید ابراهیم رئیسی، به اجرای دو قانون اصلاحی مهم که تصویب مجلس شده و تایید شورای نگهبان را دریافت کرده‌اند، پرداخته و این قوانین را برای اجرا به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرده است.

به گزارش ایسنا، اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر اساس آنچه که در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، اجازه اجرای “قانون اصلاح بند (۱) ماده (۸۳) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی” را به وزارت کشور می‌دهد. این قانون که به تصویب شورای نگهبان رسیده است، با اصلاحات مهمی در ساختار انتخابات مجلس شورای اسلامی همراه است.

قانون بانک مرکزی: تغییرات به بانک مرکزی اطلاع رسانی شد

همچنین، رئیسی به اجرای “قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران” پرداخته و این قانون را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بودجه کشور، مجلس شورای اسلامی، نهاد ریاست جمهوری، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، وزارت کشور و قوه قضائیه ابلاغ کرد. این اقدام به منظور اجرای دقیق و موفقیت‌آمیز قانون اصلاحی در زمینه بانک مرکزی انجام شده است.

با این اقدامات، رئیسی نشان داده است که اجرای قوانین تصویب شده توسط مجلس برای اصلاحات در حوزه‌های حیاتی کشور جدی گرفته شده و دولت به تدبیر و هوشمندی به سرپرستی ایشان در حال اجرای این اصلاحات است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *