ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

اجرای برنامه ملی رفع سوءتغذیه در آستارا

رئیس اداره تعاون آستارا اعلام کرد: آغاز طرح ملی رفع سوءتغذیه کودکان

تعهد به حمایت از تغذیه سالم کودکان

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا اخبار خوبی اعلام کرد و گزارش داد که طرح ملی رفع سوءتغذیه کودکان در این شهرستان آغاز شده است. این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اجرا شده و خانوارهای نیازمند بر اساس شاخص‌های تعیین شده مشخص و مورد حمایت قرار می‌گیرند.

برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکان

شهلا قاضی پور، در گفت‌وگویی با ایسنا، به جزئیات اجرای برنامه حمایت تغذیه‌ای از کودکان ۵ تا ۵۹ ماهه پرداخت. او تشریح کرد که تمام کودکانی که به حمایت تغذیه‌ای نیاز دارند و شرایط مشخص شده برای شرکت در این طرح را دارند، می‌توانند از این برنامه بهره‌مند شوند.

شناسایی ۱۸ کودک با سوءتغذیه

قاضی پور اعلام کرد: تاکنون ۱۸ کودک با سوءتغذیه در خانوارهای دهک‌های یک تا پنج شهرستان آستارا شناسایی شده و به عنوان مشمولان این برنامه ثبت‌نام کرده‌اند.

جزئیات مالی و شیوه پرداخت جریمه نقدی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی آستارا افزود: خانوارهای مشمول این طرح، با توجه به شاخص‌های دانشگاه علوم پزشکی، مبلغ ۱۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان گران‌فروشی به منظور خرید اقلام سبد غذایی تعیین‌شده را دریافت می‌کنند. این مبلغ در کارت یارانه آن‌ها شارژ می‌شود.

راهکارهای نوین: خرید آنلاین با کالابرگ الکترونیکی

قاضی پور ادامه داد: مشمولین می‌توانند بدون پرداخت نقدی به فروشگاه‌های متصل به طرح مراجعه کرده و با استفاده از کالابرگ الکترونیکی، از کل اعتبار تعیین‌شده برای خرید اقلام سبد غذایی استفاده کنند.

اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارها از طریق پیامک

وی تأکید کرد: از سوی وزارت رفاه، اطلاع‌رسانی به سرپرستان خانوارها از طریق پیامک نیز انجام می‌شود و تمام فروشگاه‌های متصل به طرح کالابرگ در سطح شهرستان آستارا آماده ارائه خدمات در این زمینه هستند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *