ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آغاز عملیات اجرایی ساخت ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در ۱۴۰۳


در اقدامی بی‌سابقه و در راستای بهبود وضعیت مسکن و بازآفرینی شهری، شهر تهران شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۵۰ هزار واحد مسکونی در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. این پروژه‌های مهم با هدف ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان و نوسازی بافت‌های فرسوده، توسط سازمان نوسازی شهر تهران به اجرا درمی‌آیند.

رشد چشمگیر صدور پروانه‌ها و اقدامات نوسازی

مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، با اعلام خبری خوش از رشد ۱۳۸ درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی در شهر، نشان دهنده اقدامات موثر سازمان در جهت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است. این تلاش‌ها با هدف تحقق ۳ درصد نوسازی سالانه پلاک‌ها در شهر تهران، بر اساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده صورت گرفته‌اند.

پروژه‌های مهم و برنامه‌های آتی

این مقام مسئول از تصویب و اجرای پروژه‌های بزرگ بازآفرینی شهری خبر داد که از جمله می‌توان به پروژه باغ راه حضرت فاطمه (س) و پروژه نفرآباد اشاره کرد. همچنین، تأکید بر طرح‌های بازآفرینی و ساماندهی عرصه‌های عمومی در نقاط مختلف شهری نشان از برنامه‌ریزی دقیق و جامع برای تحول در بافت‌های شهری دارد.

آئین‌نامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای

هدایت به تصویب آئین‌نامه‌های مهمی اشاره کرد که زمینه‌ساز اجرای پروژه‌های نوسازی و توسعه شهری هستند. این اقدامات در جهت تسهیل فرآیندهای نوسازی و ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان صورت گرفته است.

تأکید بر توسعه متوازن و عادلانه

مدیرعامل سازمان نوسازی تأکید ویژه‌ای بر توسعه متوازن و عادلانه در بافت‌های شهری داشته است. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این سازمان در پی آن است تا با کاهش نابرابری‌های موجود در بافت‌های مختلف شهری، به افزایش کیفیت زندگی شهروندان کمک کند.

افزایش بودجه و تقویت زیرساخت‌ها

در پایان، هدایت از افزایش چشمگیر بودجه اعتبارات سازمان نوسازی برای سال آتی خبر داد که نشان از توجه و حمایت مدیریت شهری از پروژه‌های نوسازی و بازآفرینی است. این اقدامات با هدف رفع چالش‌های مسکونی و ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان صورت می‌گیرد.

با اجرای این پروژه‌های عمده، شهر تهران شاهد تغییرات مثبت و قابل توجهی در سطح کیفی زندگی شهروندان و نوسازی بافت‌های فرسوده خواهد بود. این گام‌های مهم نه تنها به تقویت زیرساخت‌های شهری کمک می‌کنند بلکه آینده‌ای روشن‌تر و پایدارتر را برای نسل‌های آینده فراهم می‌آورند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *