ش. جولای 27th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آغاز بخشودگی ۱۰۰ درصدی بیمه شخص ثالث برای موتورسیکلت و ماشین‌آلات کشاورزی

معاون صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اعلام کرد: بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرائم بیمه شخص ثالث موتورسیکلت ها و ماشین‌آلات کشاورزی بدون بیمه‌نامه از فردا همزمان با روز بیمه (سیزدهم آذر) شروع می‌شود و تا ۱۲ دی ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدی افزود: این تصویب به مناسبت روز بیمه و با موافقت وزیر اقتصاد و رئیس مجمع صندوق تأمین خسارت‌های بدنی اعلام شده است. این تدابیر علاوه بر موتورسیکلت، برای ماشین‌آلات کشاورزی نیز اعمال می‌شود.

تاریخچه و اهمیت این تصمیم

تصمیم به بخشودگی جرائم بیمه برای وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه نشان از توجه به حقوق رانندگان و دارندگان این وسایل دارد. این تصمیم از سوی مقامات مربوطه با هدف کاهش هزینه‌های بیمه و حفظ حقوق افراد اتخاذ شده است.

همچنین اعلام شده است که بخشودگی ۱۷ روزه نیز برای سایر وسایل نقلیه موتوری بدون بیمه‌نامه از ۱۳ آذر تا ۳۰ آذر اعمال می‌شود. این تدابیر برای وسایل نقلیه‌ای که قصد دارند بیمه نامه یک ساله شخص ثالث را تهیه کنند، قابل اجرا خواهد بود.

با این بخشودگی، امکان خرید بیمه‌نامه برای یک دوره طولانی‌تر برای رانندگان فراهم شده و این اقدام بهبودی چشمگیر در حوزه حمایت از حقوق رانندگان و مالکان وسایل نقلیه موتوری به‌حساب می‌آید.

نتیجه‌گیری و امید به ادامه تدابیر مشابه

با اجرای این تدابیر، انتظار می‌رود که هزینه‌های بیمه برای رانندگان کاهش یابد و این اقدامات به نفع همه ذینفعان از خدمات بیمه باشد. امیدواریم که مقامات در آینده نیز تصمیمات مشابهی برای بهبود شرایط بیمه در کشور اعلام کنند.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *