د. اکتبر 7th, 2024

مجله خبری جوان آنلاین

آخرین اخبار ایران و جهان

آخرین وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از طرح دارویار

در پی اجرای طرح دارویار و تغییرات گسترده در نظام دارویی کشور، یکی از دغدغه‌های اصلی داروخانه‌ها، پرداخت به موقع مطالبات آن‌ها بوده است. در همین راستا، معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان غذا و دارو، دکتر فرشته میرزازاده، به تشریح آخرین وضعیت پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از محل طرح دارویار پرداختند.

بر اساس گفته‌های ایشان، از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۲۳.۲۵ همت از اعتبارات طرح دارویار تخصیص یافته و تمامی منابع موردنیاز برای این طرح تامین شده است. از این مبلغ، بیش از ۱۰.۵ همت به منظور پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها و بیش از ۱۲.۵ همت برای تسویه حساب با داروخانه‌های سرپایی هزینه شده است.

میرزازاده همچنین خبر از تخصیص اعتبارات جدیدی در آینده نزدیک دادند و تاکید کردند که این منابع به زودی به داروخانه‌ها تزریق خواهد شد. با این حال، ایشان اذعان داشتند که کماکان بدهی‌های انباشته‌ای در این حوزه وجود دارد.

در همین رابطه، سازمان بیمه سلامت ایران تا پایان تیرماه و سازمان بیمه تامین اجتماعی تا پایان اردیبهشت ماه، مطالبات داروخانه‌های سرپایی را از محل طرح دارویار تسویه کرده‌اند.

با توجه به توضیحات ارائه شده، می‌توان نتیجه گرفت که سازمان غذا و دارو تلاش‌های قابل توجهی را برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها انجام داده است. با این حال، همچنان چالش‌هایی در این زمینه وجود دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین مربوطه است.

با احترام ، مجله خبری جوان آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *